Известие

Collapse
No announcement yet.

Спадане на температурата от 90 на под 70 градуса

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Спадане на температурата от 90 на под 70 градуса

    Здравейте, колеги!

    Да се похвалим (аз и мъжа ми )- освен 166-цата (2,4 JTD, 140hp, 2001), която имаме - вече се радваме и на 147-ца, 1,9JTDm, 150hp - фейслифт.

    Днес я регистрирахме в КАТ (т.е. все още не е много карана). Забелязахме, обаче, че по-бавно загря до 90 градуса (на път от КАТ по Цариградско). Но загря. Сега, вечерта, загря до 90 градуса, изведнъж заваля и задуха и пуснах духането на предното стъкло. В този момент (или малко преди това - трудно е да кажа) температурата спадна плавно на 70 градуса.

    На 166-цата не спада така температурата, след като е загряла. Разбира се, имаме съмнения за термостат. Така и така ще се обслужва - удобен момент е за смяна. НО тъй, като колата е по-нова не знам - да не би да е нормално това...?

  • #2
    Нека се изкажат и други колеги, но и при 156 е така като го описвате... според мен не сменяйте термостата.
    При 166 е наистина различно (така споделят други колеги) и стрелката не мърда въпреки температурните промени.
    На 156 е много чувствителна стрелката, дори това което изглежда като 70 гр. е 78 гр. реално при комп. диагностика, вероятно и при 147 е така. Просто при 166 не се виждат тези колебания на таблото.

    Моя термостат беше за смяна (не загряваше), след смяната и аз мислих че не е наред и термостата е може би кофти... смених датчика-резултата същия. Като ми пристигна кабела за комп. диагностика разбрах че не е нужно да го мисля и че показанията на стрелката не са съвсем адекватни.
    146 1.3 боксер 1996г.
    156 SW 1.9 JTD 8V 2002

    Comment


    • #3
      Благодаря!

      Имам кабел и ще я вържа после. Надявам се кабела да върши повече работа, че за 166-цата само част от нещата можеха с него да се видят Но иначе не е да не загрява, да няма парно или такива неща. Сякаш наистина е по-чувствителна стрелката и показва колебания, за разлика от другите коли, които съм карала.

      Comment


      • #4
        От моя опит със 156, чертичката под 90 градуса е 80, а не 70 както всички си мислят. Гледал съм го на живи данни. Предполагам, че на 147, е по същия начин.
        2005 156 1.9 JTD 115
        2004 GT 2.0 JTS 165

        Comment


        • #5
          При 147 нещата са коренно различни от 156. Там вече има корекции и стрелката си застава на 90. Погледнете маркуча от термостата към радиатора,ако започне да се затопля преди стрелката да е стигнала 90, термостата е зьа смяна.
          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

          Comment


          • #6
            Стрелките на 156 са жива скръб - и тази за нивото на гориво, и тази за температура. Човек ще остане с впечатление че е за термостат, а всичко е перфектно. Гледай живи данни. При 147 не съм забелязал подобни недъгавости. Говоря за бензинки и в двата случая, но тия стрелки при 156 са недъгави, което не е оправено даже и във фейслифта.
            Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

            Comment


            • #7
              Това дето наричаш жива скръб показва много по-точно температурата отколкото при 147 или 159, защото стрелката се управлява непосредствено от сензора. При 147 и 159 стрелката се управлява софтуерно а софтуерът е писан така, че стрелката да показва все 90 гр. при много широк интервал от стойности на реалната температура.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:45.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Стрелката на горивото си показва съвсем точно, ако е изправна. Ако пуснеш парното и ти падне драстчно температурата, определено си е за термостат.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Това дето наричаш жива скръб показва много по-точно температурата отколкото при 147 или 159, защото стрелката се управлява непосредствено от сензора. При 147 и 159 стрелката се управлява софтуерно а софтуерът е писан така, че стрелката да показва все 90 гр. при много широк интервал от стойности на реалната температура.
                  Съгласен съм,обаче при много 156(аз съм един от тях) сензорът не се "разбира" с прибора,и се получава температурна разлика спрямо реалната.При мен е почти 10 градуса. Въпросът ми е,ако разглобя въпросният прибор,има ли вариант(потенциометър или друго),за да го донастроя спрямо сензора?
                  Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                  Comment


                  • #10
                    С добавяне на пасивни елементи ще можеш да направиш така, че приборът да отчита вярната температура само за определен (желан) температурен интервал.

                    По-добрият подход е да се намери двойка (сензор+прибор), която да работи коректно.

                    Има и вариант да се направи активно съгласуващо устройство (на базата на микроконтролер), което да стои между сензора и прибора и да "напасва" характеристиките им.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      И аз имах някакви такива мисли,но с този си пост тотално ме отказа да пипам нещо.Благодаря,за което!12 години съм карал така,ще изкара още някоя...
                      Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

                      Comment

                      Working...
                      X